Qt and Windows OS connect Function Conflict[tr]

Bir süredir yoğun bir şekilde kullandığım Qt kütüphanesi başıma bir sürü sıkıntı açtı ama hepsini teker teker hallederek ilerlemeye çalışıyorum. 

Qt’nin socket desteğini kullanmak istemeyenler winsock kütüphanesini kullanmak isteyebilirler. Hem Qt hem de winsock içerisinde aynı isimli bir fonksiyon yer almakta : connect

Ben projemde winsock kullanıyorum fakat VS editörü connect fonksiyonunu Qt kütüphanesine ait görüyor, bu sebeple de kodumda syntax hatası alıyorum ve derleyemiyorum. Biraz araştırma yaptıktan sonra connect fonksiyonunu unary resolution operator (::) ile çağırınca Qt içerisindeki connect fonksiyonuna göre daha global olan winsock connect fonksiyonunun çağırılmakta olduğunu öğrendim. Bu şekilde sorunu halletmiş bulunmaktayım.

Popular posts from this blog

Polya’nın Problem Çözme Teknikleri

Mikroislemci Temelleri